I mitt sinne, föds nytt minne!

Läste just något intressant på Aftonbladet, ett reportage om att unga alltmer avstår från att dricka Alkohol. Stort tänkte jag, eftersom jag själv "hållt mig" i över 5 veckor nu!

Har fått någon slags insikt om jag inte behöver dricka, vilket absolut ingen behöver, egentligen... Alkohol är ett gift, inget annat, ett berusningsmedel. Det finns inget i Alkholen som kroppen behöver eller mår bra av, ingen näring, inga "nyttiga ämnen". Självklart är det så att själva berusningen är en skön känsla, men, den är dock konstgjord...
Ni vet, dopamin, kroppens naturliga belöningssystem/ämne, påverkas och stimuleras vid alkoholkonsumtion!

Lysande!

Grejjen är bara, att onaturligt stimulerande leder till att produktionen till slut rubbas... Dock, detta tar ett bra tag, men är värt att veta innan då går där deprimerad dagarna i ända i väntan på onsdagar, fredagar och lördagar!

Men, det är inte dessa bagateller jag tänker, detta drabbar ju oftast bara dig själv, den psykiska aspekten, att du mår dåligt inombords utan att det syns, Tråkigt, ja, men du själv är orsaken, du själv får ses som lösningen och nyckeln till problemet.

Jag tänker mer på hur samhället far illa, hur omginvingen far illa, hur vänner och bekanta far illa, hur familjer far illa, och inte minst hur man själv far illa...

Säger som en polare!

- "Jag ork it, jag ork fan it"!

Är fan beredd att hålla med. Man drar ut på krogen efter föfesten, glad som fan, ofta rikigt berusad, danssugen och kåt.. Vad händer på krogen!? Folk vill slåss, folk kan inte prata... De skriker elle sluddrar osammanhängande. Det knuffas och gruffas, man väntar på att smällen ska komma då man vistas på det överfulla dansgolvet! Man blir pissnödig, mys, golvet klibbar under skorna, chippar öl blandat med vatten täcker hela golvet... Luktar mumma! Spya över halva toastolen. Tror jag drar hem, och "skiter" i allt...

Alltså, att säga att jag är bitter är en underdrift, jag är förbannad! Men dock inte på dig, för just du vet jag att du kan bete dig... Men vad i fan ska vi göra med alla andra!? Blir så less, blir så arg...

Morfar är alkoholist, Farfar är alkoholist, jag var alkoholist... Det är fan inte värt det!

Accepterar dig ändå, men RESPEKTERA mig!

What goes around, yes, It comes around...! MVH // Kim

Kommentarer
Postat av: Erkki

Bra Kim! Håller med! Men, som sagt, ibland är det trevligt :) (hur fan det nu går till)

2008-04-03 @ 10:08:54
Postat av: david

håller med...men ändå inte. känns som du bara lyfter fram det dåliga med alkoholen, men jag fattar ju poängen :) riktigt stort. keep on blogging så ses vi ju, gymmet i veckan? pöss

2008-04-07 @ 00:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0