Naturlig njutning!

Har nu tagit mig dagens andra kopp kaffe, med det har jag inte i tanke att slå ett slag för koffeinet. Snarare tänkte jag slå ett slag för den där stunden av avslappning där man bara för en liten stund går in i sig själv och bara är och mår gott. Handen på hjärtat, hur ofta tar man sig den tiden att bara slappna av och njuta!? Sen spelar det ingen roll vad njutningen är... Det är underskattat och viktigt att ge sig själv små belöningar och avkopplingar. 

Med det inte sagt att man i tid och otid koppla bort omvärlden och bli apatiskt och otrevlig. Men att ge sig själv återhämting är så himmla viktigt. Det kan ju egentligen handla om vad som helst. Grejjen är bara att ta reda på vad som fungerar för just dig. Balans och harmoni i min vardag och mitt liv är något jag helt seriöst och helhjärtat börjat försöka eftersträva. Det är svårt faktiskt, man måste lära känna sig själv riktigt ordentligt, både utan och innan för att veta vad som gäller.

Det finns människor som lever för att hitta sig själv. Det verkar skönt. Inga problem verkar bekymra dem och de mår bra i både kropp och själ året runt livet ut! Stort. Men å andra sidan är dessa indivder ofta totalfattiga munkar men kyskhetslöfte och äganderättsfrånsagda genom löfte mot sin eventuella religon. 

Jag tror på ett mellanting. Personligen fullkomligt avskyr jag märkeshets och materialism. Det äcklar mig något så fruktansvärt... Samtidigt är jag inte främmande för att köpa dyra kläder eller pryla emellanåt, men då är det för att JAG VILL det, och ingenting annat. Annars lever jag gärna återhållsamt och nästan lite snålt i långa perioder. Det lär mig att husolera, att inse pengars värde och det faktum att visa uppskattning och vara ödmjuk. Såna saker tycker jag är viktigt i mitt liv. Hur jag är som person, i själen, i kroppen, vad min helhet utstrålar och ger för signaler.

Mitt mål, i någon form och mening är att bli ihågkommen och känd för min person, att jag är mig själv och ingen annan samt att jag försöker vara ödmjuk mot min omgivning. Jag menar på att man får vad man förjtänar, och så vill jag leva! 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag kommer alltid komma ihåg dig som en ödmjuk kille,.. så du kan med gott samvete känna att du redan lyckats ;>

2008-02-23 @ 15:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0