Dagens händelser!

Har likt många andra idag suttit av lite tid på jobbet. Blev tyvärr en kort dag då jag inte håller måttet som en god anställd... Har sökt om mer arbetstimmar, en 75% tjänst, men fick idag på den allmänna mailen veta att en sprillans ny "timmis" fått jobbet. Men det är lugnt, jag har börjat fatta att Aditro och Electrolux inte riktigt är min kopp te, om man uttrycker sig milt.

Kan ju berätta lite incidenter och bakomliggande fakta. Har dels blivit hotad med icke förlängd anställning på grund av mina många sena ankomster, och det kan jag ta. Jag vet med mig att jag är riktigt kass på att passa tider, en sjuk tidsoptimist är vad jag är... Men sen har vi det här med tur och otur på jobbet alltså. På Aditro finns regler och policys, jag har liksom brytit mot de flesta utom att vara full på jobbet, hög på jobbet eller till exempel misshandla eller hota medarbetare. Njae, kanske inte riktigt så heller, men ni hänger med?

Man får inte besöka "spärrade" sidor, läs youtube. En mycket skadlig och ohälsosam sida... Vilket jag självklart med haffad för. I samma veva bleb jag tillsagd för 3:e gången om "extern" MSN som också är ett lagbrott enlig paragraf 716 i Aditros egen fristående lagbok som  står över det svenska samhället. Den säger också att på Electrolux har man vara 30 minuters lunch på 8 timmars arbete, men det här med rättigheter skyldigheter gäller visst bara åt ett av hållen i förhållandet anställd kontra arbetsgivare...! ^^,

I alla fall, slutade således 14 idag, vilket var jävligt bra. Annars hade våra kunder ökat på det missnöjende index, som redan är på stor frammarsch, med svårslagna nivåer. Fick lov att lämna Erik ensam kvar som last man standing. Oftast brukar det dock vara jag. Ska inte tycka mest synd om mig i världen, för det är det fan inte, men jag driver inte med någon då jag säger att jag är långt ifrån prioriterad i goda meningars lag på mit förbannade pissarbete...

Tror jag lämnar mitt dissande av Aditro för ett tag, fattas bara att en chefjävel läser skiten och sparkar mig eller rättare sagt säger upp mig med omedelbar verkan...

Väl hemma var jag åter ensam, med radion och i synnerhet P3 som min bästa vän. Kvalitetsradio må jag säga, i upp till 90% av sändningstiden. Stort av dem tycker jag. Beundransvärt ändå. Äter i alla fall lunch och lägger mig för att vila. SKÖÖÖNT! Viktigt för att må bra och för att kunna göra något vettigt av min dag. Brukar vara mitt mål med varje dag, att göra något vettgigt. Visst, diffust kan tyckas, men men har svårt att misslyckas med ett sånt mål. Det är liksom rimligt och rättvist mot dina medmännsikor!? Äh, gör det för dig själv! Bäst så!

Har tränat idag. Tränar på Korpen. Trivs bra där, gillar att träna. Sköna människor och bra personal. Finns många fördelar med att träna. Jag kan nämna fåfängan, att man vill och ser bättre ut om man tränar/äter/sover ordentligt. Sen har vi välmåendet, den psykiska belöningen som kommer strax efter avslutat pass då man dragit i sig något att äta och svetten lackar så där lagom och kroppen känns varm och atletisk. Då börjar adrenalinet och allt vad hormonerna heter göra en till en lika välmående individ som en viking under ett stort rus eller en patient i färd att hångla med syrgastuben, eller varför inte göra den smått bisarra men ändå inte så långsökta jämförelsen som allas vår Arnold uttalade en gång i tiden:

- "When you have the pump, it's like coming!"

Vilket betyder ungefär, att när du är pumpad/pumpar, (tränar som hårdast) , är det som att komma. Hänger ni med? Det är alltså i princip samma ämmnen som frigörs vid hård träning som vid en orgasm. Tror det heter endorfiner och dopaminer, men reservation för felaktig fakta...

I alla fall, träffar några sköna grabbar. Yngre förmågor men med samma intressen som jag själv. Blir intressant och roligt skitsnack. Det är alltid givande, känns bra!

Har nu landat hos mor Mammicka. Fick här avnjuta fisk och potatis till middag. Guld värt att bli bjuden på middag emellanåt. Underskatta aldrig en mors middagar, men framförallt inte en mors kärlek och förmåga att ställa upp i vårt och torrt. Ta vara på det, lägg märke till henne, både du och jag vet att du älskar henne. Men gör hon det!?

Visheten kommer med åren säger man, men den kommer också med erfarenheter. Undrar hur gammal man då egentligen är? Tål att tänkas på. Nu ska jag nog surfa vidare, har ju en dator med internet, lyx!

Lägg  märke till hon som står till höger, det kan vara den rätta! MVH // Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0