Det är så logiskt....

... alla fattar utom du, du har inte en aning, att jag tänker på dig precis just nu. Eller är det så, är det så himmla logiskt. Jag är mer inne på att det ar relativt, och det utan att flumma iväg och det utan att hypa Einstein, som för övrigt var en grym kille! Jag undrar bara, hur kan något vara så pass logiskt att alla fattar, särskilt utom du!? Fan, jag fattar inte, vet inte ens vad det är jag inte fattar.

Givetivs, låten jag syftar på är grym, den är djup, rappern Petter är djup, en känslomässig högt uppsatt informatör och poet. Det är grymt vad han får och klarar av att ge utlopp för genom sin musik. Men lik förbannat fattar jag inte...
Känns dystert, jag vill förstå! Dock är jag med på sinnestämingen som förmedlas, jag menar, jag är inte 33 någonting, men jag sjunger ändå vemodigt med i vers efter vers och tycker att att vissa är alldeles för vassa och gör alledeles för ont.

Nu hoppas jag att det tyder på sjävinsikt och rannsakan, och inte på självömkan och undergång! Vill ju göra någonting av mitt liv, utan min kropp och med min själ. Vill förmedla, vill lära, utöva, uppleve, spenderar härska och regera... Nä men, ni är med, jag vill, jag vet bara inte vad, men jag vet att någonstans annars än där jag befinner mig kommer jag hamna. Det svåra, det omöjliga är ju bara att veta när man ska ta alla steg på vägen, vidvilken tidpunkt, i vilken riktning och fart, med vilken packning och med vilka kunskaper. Erfarenhet, alla bör sträva efter erfarenhet, men absolut inte till vilket pris som helst, erfarenheten kommer, se bara till att verkligen behålla den och ta den med dig!

Lev idag, nu och imorgon. Tiden försvinner med minnena finns kvar!

MVH // Kim

Kommentarer
Postat av: Stenne

Fan bruschan sorry att jag varit off på senaste, Ska vi återuppta vårat gymmande imorron? Ring mig! Puss

2008-01-29 @ 17:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0