Ge mig HYBRIS! ^^,

Ändå skönt att tänka stort om sig själv, undrar vem man skulle vara då, eller hur man skulle må. Iblnad inbillar jag mig att jantelagen hämmar alltför många svenskar att leva ut och utveckla sina kvalitéer. Det finns givetvis undantag, men de är antingen en skön invandrare som tar för sig i livet och som verkligen vet vet vad livet handlar, på gott och ont. Eller den lokala storöldrickaren med käft och lungkapacitet större än en längskidåkare och krokodil tillsammans... Blir mycket skitsnack där må jag säga!

Hmm, men vad jag menar är att folk i allmänhet behöver lite mer jävla anamma, kraft, mod och styrka att stå upp för sig själv och den man är och står för. Det är viktigt, det är sjukt viktigt. Du är viktigt. Hoppas du förstår det. Släng inte bort dig själv och dina möjligheter att göra något vettigt av ditt liv. Alla har kapacitet att åstadkomma någonting i sitt liv. Och med det menas inte alltid en asosiation till ära,kändisskap och berömmelse. Nu är vi inne på något så mycket viktigare, ditt välmående, ditt må bra, dig.

Mitt liv, mitt hybris, jag vet inte än, men jag känner att det är på gång. Jag är på gång. Jag har hybris, men än så länge bara i liten skala... Men tro mig, det kommer! Haha. Dock inte den typen av hybris som har en negativ klang och som utövas av dryga personer utan självinsikt!  För tro mig, jag har självinsikt, jag vet inte riktigt vem jag är eller vem jag vill vara, än. Men tro mig då jag säger att jag vet vem jag inte vill vara. Det är viktigt, det är avgörande.

Kunskap är makt, det trot jag och hoppas på. I alla fall om man utgår från att rikedom inte går att mätas i pengar! Men världen är i det sammanget så defiinivt fysisk att abstrakta tankar om mentalt välmående inte blir någonting värt för omvärlden och samhället. Det är inte så att du kan köpa mjöla för din egen personliga lycka och välmående...

Men vi kommer förhoppnings långt på att ha några av dessa ord i åtanke! Jag vet, jag har hybris, men delar gärna med mig!

Kärlek och Respekt!

MVH // Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0