Norra Norrbotten lamslaget efter kraftigt snöfall...

... eller hörde jag snöstorm. I alla fall det rubriken bör följas upp med, eller så inte! Skönt med lite ironi och revansch en sån här dag. Stolt över att vara Norrlänning en sån här dag. Stolt över att kunna ta mig fram för egen maskin trots 2-3dm snö under natten!? Är inte så bra på det där med att beräkna, men vi kan ju alla ärligt och lugnt konstatera att de flesta gjorde det bra i morse och tog sig dit de skulle utan större panik eller för den delen undantagstillstånd. Undrar vad till exempel Stockholm sa sist de fick 3dm snö över en natt...!?

Dom bara, damn, nu är "snö" äntligen gratis... Alternativt begick alla kollektivt självmord sina finkläder eftersom ingen Stockholmares plagg tål varken väta eller kyla!?

Med undantag och respekt för folket i förrorterna, obs, de riktiga förrorterna, läs Alby, Tensta, Hässelby, Rinkeby, you name it. Dom snarare såg det som en utmaning att vara den coolaste blatten liksom... Fan, vet inte om jag fick till det där? Fattar ni, "coolaste" blatten...Suck, okej, jag ger mig. Dock gick det ingen nöd på förorten, de blev snarare lyckliga, slapp se alla de svennar som inte fattar vad det innebär att vara vid liv kontra att verkligen leva. Hänger ni med!?

Nu blir det till att chilla ett tag, kanske till och med softa ner lite och blunda en stund. Guld värt inför kvällens drabbningar på planen, men först var det visst fys. 600-meters intervaller! Yippie kay yay motherfucker!? ^^, Dock, det kommer lukta gott till sommaren då man glider runt som Leonidios barbröstad och långhårig med 300-gänget i hasorna, stora förväntningar men det bjuder jag på! Simma lugnt ett tag.

Det är skillnad på att vara vid liv, och att verkligen leva! MVH // Kim

Kommentarer
Postat av: dave

fan kim de bor ju en stor liten poet i dig... trevlig läsning! keep it up :)

2008-01-24 @ 19:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0