Viktiga låtar, Betydelsefulla texter och grymt bra musik! ^^,

Curly Sue - Takida

Grym sångare, Grymt bra band och texter baserade på ett liv jag känner igen på något sätt. Det är inte enda låten med Takida man njuter av att lyssn på.


Your Song - Elton John

Ska sjunga denn på Vocal Devotion-konserten den 2:a Februari. Konsert kommer äga rum i "Black Boxen" på Studio Acusticum. Låten, eller snarare texten är fruktansvärt fin Elton Joh är en stor låtskrivare och verkar vara en riktigt känslosam person. Finns även ett medley med denna låt i kultfilmen Moulin Rouge, bra film!


I don't wanna miss a thing - Aerosmith

Rösten han sitter inne med, jag ryser, sen är låten så himmla fin. Vill kunna återge den åtmindstone en gång för den jag älskar allra mest. Det vore stort!


21 Questions - 50 Cent

Mycket kan sägas om Curtis, men hans texter är i många fall rätt sentimentala och oskyldiga... Njae, men man märker dock att en hård yta fordrar ett känslosamt inre. Han har visioner, men också ett stort ego, ibland lyser romantikern igenom, skönt!


Logiskt - Petter ft Säkert

Snacka om en väckarklocka till låt och att den levereras av Sveriges mest betydelsefulla rappare. Säkert är också grym, gillar många av hennes låtar. Petters nya album luktar livskris men också livskraft, på samma gång. Ärligt och generöst. Respekt!


Big Girls Don't Cry - Ferige

Fan, jag är ju kille, men känner ändå igen mig i texten. Den kanske är metrosexuell, precis som jag själv!? Skämt å sido, men budskapet känns träffande, vemodigt och sorgligt men även definitivt. Låten sätter igång tankar och funderingar, helt klart!


Inga Problem - Snook

Finns 2 versioner, båda är grymt bra, träffsäkra. Livskunskap, livsöden, livsfunderinger. Låtens båda versioner betyder någonting, menar någonting och vill någonting. Berättarskapet och leveransen från grabbarna i Snook är beundransvärd, de ser världen!


Hmm, det var några låtar jag kan rekomendera, men det kommer mera! :) Fan vilket rim... Lev och Må! MVH // Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0