Vilken härlig dag! :D

En ledig dag av två avverkad. Och som den har gjort gott och varit tillfreds. Damn! Sov äcklig länge, åt god frukost och åkte för att handla. 13.15 steg jag upp idag, är grymt nöjd över denna bedrift kan tilläggas... Kryddade till dagen med ett gympass, mådde som en prins. Ringde Erik för att checka tiden för fotbollsträningen, hinner äta före, lyx! ^^, Cyklar iväg i min eskimåmundering och hinner i tid för att köra genrep i Five a Side-spel inför nästa veckas turnering. Fan vad jobbigt det var! :P Skitsnack i omklädningsrummet och stretching, fattas nu bara en tron, mår ju som en jävla KUNG! Det svänger, det kan jag lova.

Softar nu ner i en form av tron framför datorn hos mor. Ska lösa det där med grafikkortet så att jag kan börja nyttja min dator och mitt internet. Känns påträngande och lite jobbigt att i längden behöva avlägga visit för att vista på msn till exempel, eller bara få slå på en vettig playlist vid behov av musik. Inte alltid man är upplagd för P3:s mer pop/indierock-vänliga sida... Dock har jag lärt mig att vidga mina vyer och funnit ny bra musik, men som sagt. I-landsproblem, jag vet, men jag har ju fan en egen dator, var bara det som var grejjen/poängen...

Är ledig även morgondage. Ska avlägga en visit på Strömbacka. Det blir träning på skolans i mina ögon "kultgym" tillsammans med Erik, Joel och Nicklas. Blir trevligt, mycket skitsnack! :) Sen hade vi tänkt avnjuta god lunch och även säga hej till några lärare, med Grothen som huvudattracktion. Gunilla blir nog också en anhalt. Hoppas man inte verka alltför påträngande bara, att man inkränktar på någons territorium, men fan, jag gillar ju Backa, saknar det ju. Saknar det mesta med att gå skola. Man fattar inte hur bra man har det eller hur viktigt det faktiskt är förrän hösten börjar om och studentsommaren med fester och drömmar så sakteliga ebbar ut...

Det var skrämmande till en början, visst man fick ju jobba och tjäna pengar. Men, ett stort men, än så länge är jag inte imponerad. Dock har jag börjat om att drömma och satt upp lite delmål i mitt liv. Känns stort och nästan lite drygt att säga så. Men man måste ju, ha mål och drömmar tänkte jag, annars går man under... Längtar tills jag hittar rätt, rätt med utbildning, jobb, bostad, partner, liv och leverne. Då ska ni få se på en lycklig man som kommer betala åter i tusenfalt allt det han fått prova på och vunnit i erfarenhet och lycka. Det kan jag lova. Men än är jag inte där, så det får bli lite ge och ta ett tag framöver. Dock ger jag hellre än tar, för tro mig, jag vet hur det är. Vet du!?

Nej, nu vette tusan vad jag ska svammla om, man blir ju pömsig. Ska nog göra "tidig kväll" rent. Haha, eller så inte. Hmm, fick slut på srivmaterial, kramp, måste stretcha... Sov gott mina vänner!

Lär dig livets stora gåta, älska, glömma och förlåta! MVH // Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0