Fotbollssugen eller Supersugen!?

Svårt att veta vart man ska placera sig, eller snarare vart man ska hänvisa sig själv. Vilken riktining ska jag ta, vilka val borde jag göra? Just nu är man som SAIK:are inne i en tung period. Styrelsen bekänner färg... Tränaren bekänner synsätt och spelarna bekänner brister...!

Tungt, inte muntert just nu. Många vill ge upp, många har gett upp. Sen man i och med studenten och sin myndighetsdag, (18), verkar många inse "fördelarna" med eget ansvar. Det gäller även bestämmande av sin fritid, ja hela ens liv. Många verkar asociera detta till valet av "JAGET, FÖRE LAGET", vilket är helt fel meningsuppbyggnad på den annars så fina formuleringen!

Okej, fan, jag ska inte säga att jag inte funderar på om det är värt det. Med tanke på hur vi tränar nu. Vad ger det frågar man sig själv, varje fyspass, samt även efter varje felpass som till 85% kommer av den trötthet/mjölksyra man dragit på sig före varje fotbollspass genom fysträningen... Visst går tankegången. Men samtidigt, det är ju här och nu det borde ringa klockor. Det har det i alla fall gjort för mig!

Fotboll är en sport, en sysselsättning, en hobby, ens fritid och till viss del även en religon. Fotboll är så himmla mycket. Och bäst av allt, fotboll är kul. Fysträning är inte kul...

Men å andra sidan, jobba är fan inte kul, det är ett ont måste, men det ger någonting. Det ger pengar, en inkomst att leva på och göra sig ett liv utav. Liknelsen är naiv, jag vet, men fan, bit ihop och kör!

"Det är bara bita ihop" = Folke Lundgrens idealsvar på allt oavsett problem eller situation.

Och så är det. Så fungerar världen idag, så fungerar i princip varje situation. Gör ditt jobb, ta ditt ansvar, ge ditt allt. Mer kan man inte göra, och tro mig, det löser sig, alltid! Det omöjliga tar bara lite längre tid. Kryptiskt men sant. Jag lovar. Been there, done that. På gott och ont. Tycker med all rätt att det bör och får vara färdigsvamlat nu. I alla fall för min egen del. Det finns så mycket att avnjuta och uppleva. Och det gör man bäst genom att ta sig an saker och ting. Som en man, som en mäniska och som öppensinnad individ. Amen! ^^,

"Du är den du vill vara" MVH // Kim

Kommentarer
Postat av: Sarah

snyggt & bra.

2008-05-05 @ 23:24:37
URL: http://svartaparaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0