Insikter och svar!

Skönt med insikter, what so ever, alltid skönt med insikter. Insikt ger koll på läget. Det är bra. Lättare att leva då. Inte för att livet ska vara lätt att leva... Det är fan lag på att det alltid ska vara lite "jämmen-jävligt"! Dock menar jag på att varje gång du får en insikt växer du som person och ditt medvetande berikas med livets sanningar. Och ju fler sanningar man vet om, ju fler lögner kan man genomskåda!

Det är en bra grejj tycker jag. Tror det kallas livserfarenhet. Många bra människor, oavsett ålder, har mycket av den här varan. Och det är ofta dom du ter dig till när just ditt hav stormar. Vet du varför!? Människor med mycket livserfarenhet har ständigt storm på sina hav, men de är både kapten och styrman på sina skepp. Det har kontrollen, vill ha kontrollen och gör vad som krävs för att behålla den. En människa medveten om detta, som har insikten i hur samhället ser ut och fungerar, även under jord, det är dom som enligt mitt tycke är de bästa människorna.

Men, det är ju i och för sig en orättvis bedömning. För ofta är dessa människor både fattiga, rent kapitalt och ekonomiskt sett. De är ofta också så att de saknar status, ytligt och konsumtionsmässigt sett. Det brukar även vara så att dessa människor ofta inte ges chansen på samma sätt som sina mer glänsande och uppmärksamhetskrävande medmänniskor. Men lyckas du ändå mot förmodan finna en sådan där pärla någon gång, lägg inte beslag på den, men vårda den ömt.

För om än du alltid kommer vara kapten på ditt eget skepp och måste ta besluten in i det sista oavsett hur mycket det stormar, så är det aldrig fel med en styrman som pekar ut riktiningen!

"Ensam är stark" MVH // Kim

Kommentarer
Postat av: Mammica

Nu min älskade son så har du riktigt "tokfel" för en gångs skull.Ensam är inte särskilt stark.Ensam är bara tvungen att lösa saker i alla fall.Med vänner och familj som socialt nätverk...DÅ är man stark!Tänk dej att du har att välja mellan att diska alla tallrikar själv eller att du har någon bredvid som hjälper till att torka:)..puss raring

2008-03-11 @ 16:26:25
Postat av: Partyqueen

Nu är jag faktiskt grymt imponerad av dej Kim. Ditt sätt att skriva, utrycka dej osv.
Var tvungen skicka länken på din blogg till Helena här på jobbet. Hon har suttit förstummad. ;P

kort sagt, imponerad.
läser du mkt böcker? verkar lite så på dit skrivsätt. ^^

2008-03-12 @ 11:02:41
Postat av: Stenne

Visste it att du hade så mkt på hjärtat mannen! Vet att jag är lite dålig på att ta snacket nu förtiden, är väldigt focuserad på mig själv och min träning just nu! Men men, du vet ju att de är bara du grabbar tag i mig och säger till när du vill, vi har ju it längre gymmet ;/

2008-03-13 @ 00:58:45
Postat av: Erkki

Hahha, bra sagt Annika :) Ack så sant!

2008-04-03 @ 10:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0