Risigt och Grisigt! :S

Fy fan så pinsamt, så jävla arg man blir... Besviken och, FAN vad upprörd jag är!

Var på Pentan och dansade i lördags, nykter. Många tankar slår en, många syner får en att hajja till men framgörallt det jag fick höra och uppleva är fan både skrämmande och riktigt jävla hemskt. Polar med en Libanes för kvällen, vi dansar riktigt kul tillsammns. Vi håller alltså en bra nivå och bara njuter. Efter ett tag blir min kamrat törstig och vi beger oss uppför spiraltrappen. Då jävlar börjar det hända grejjer. Hör bara hur någon börjar skrika efter Younis...

Vänder mig då om, killen står bakom mig. Han är riktigt arg och jag känner direkt igen honom. Han hotar Younis, skriker saker om att döda honom... Kallar honom för SVARTSKALLE! Helt jävla vrickat... Då blir jag iskall inombords, så jävla obehagligt, rikgtigt riktigt sjukt. Situationen känns overklig. Jag tar tag i killen, säger att det räcker nu. Då svarar han

"Den där killen ligger redan i graven, JÄVLA SVARTSKALLE"!

Jag svarar:

"Lägg av nu, det håller inte"!

Då svara han:

"Fan Kim, jag trodde du var en reko kille, nu ligger du fan i samma grav som svartskallen"!

Varpå jag får en knuff i bröstet...

Jag säger bara det, fy fan alltså! Jag menar, att dödshota någon och erkänna sin rasism öppet på mindre än 5 sekunder är fan bra jobbat i negativ benämning! Helvetes vad arg jag är. Och då har jag ändå ingen aning om hur Younis känner och upplever situationen, det kommer jag aldrig helt attt kunna förstå. Personligen är man ju förskonad från liknande. På sin höjd är man bög, vilket är överenskomlig då dessa ofta är skickliga dansare eller extremt elegant klädda...! ^^,

Generalisering, javisst, men jag hoppas innebörden går fram!? Suck alltså... Blir ju ledsen, man skäms ju. Var finns anledningen till att märka någon med rasistiska skällsord... Det är så lågt, så kränkande! Sen säger det ju givetvis mycket om den som yttrar orden också, så tragiskt. En trasig människa måste det handla om, i alla fall om du frågar mig. Finns fan inga ursäkter för rasism.

Sen visade det sig att killen, ja, han var ju en förlorare....

Vet inte vad jag vill ha sagt, har inget svar, ingen lösning. Men civilkurage, det är från och med nu A och O i min prioritering av livskvaliet. Ska fan aldrig mer backa, utan snarare ta ett steg framåt och stå upp. Jag är less på förtryck, jag är grymt less onödig misshandel, jag är fan inte med på att rasism får förekomma alls!

Kampen börar, NU! MVH // Kim

Kommentarer
Postat av: Erkki

"På sin höjd är man bög, vilket är överenskomlig då dessa ofta är skickliga dansare eller extremt elegant klädda...! ^^,"

Hahha, klockrent ;)

2008-04-03 @ 10:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0