"Amor vincit omnia"

Är det så enkelt egentligen, "kärleken övervinner allt"!? Kanske, kanske inte, förmodligen inte, fast samtidigt så gör den ofta det... Kärleken segrar på film och i riktigt bra historier och så vidare. Men i verkligheten då? Det vettefan. Jag menar, ärligt, hur ser världen ut idag? Är det så hemskt många som bara går runt och älskar varandra!? Njae, tror inte det... I alla fall inte om man ser till ett globalt och universiellt perspektiv. Man snackar om/pratar om ska veta och respektera "de 2 stora", ni vet världskrigen som ägde rum för en si så där sjuttioelva år sedan... SUCK! Men hur fan ser det inte ut idag? Jag bara undrar!? Javisst, rent för allmänbildningen och för att förstå varför världen ser ut som den gör idag, är det bra att ha kunskap om detta. Låt mig dock citer Magnus Betnér, på gott och ont:

"Men kom igen, släpp det där nu, det var för fan över 60 år sen!"

Alltså, jag är inte antisemit, jag är inte oförstående eller ens inhuman eller förnekande... Men allvar, är det inte dags att fokusera på nuet!? Hört talas om Somalia, Irak, Afghanistan, men kanske framför allt Sudan/Darfur och Kongo Kingshasa, där händer det för grejjer lika vidriga om inte värre! Helvetes, man blir ju mörkrädd och matt och man skäms ju...! Folk slaktar varandra dagligen, spränger sig, våldtar och fan härjar runt som att ordet civilisation inte finns alls! Istället bara gäller någon slags medeltidstänkande och ingen ingriper. Varför!? Vad håller vi på med?

Det är liksom den så kallade "I-världen" och "Västvärlden" som både har makt och skyldighet att ingripa, men gör vi det? Njae, vadådå, läget gynnar ju oss, så varför... Jag sympatiserar inte med det tänket alls. Jag skäms! Våra ledare, vad fan pysslar de med, vad är det för jävla nissar och tomtar vi har som styr över oss och det diffusa som vi kallar Världen. Det ända de gör är att gå omkring i alltför dyra kostymer och outfits, reser lite för ofta och håller en jävla massa onödiga möten som inte leder till något annat än mängder och åter mängder av ordbajs...

Vad är problemet!? Vakna!

Jag menar kan en halvspykopat och knarkare, men tydligen med ett gott hjärta eller goda tankar, en sån som Axl Rose yppa följande mening i den helt klart suveräna låten Ciwil War, jaa då undrar man ju vad det är för fel och diagnoser på folket och människorna som faktiskt har makt och ansvar att göra något!

- "What we've got here, is human failure to communicate..."


Man bara, no fucking shit Sherlock! Applåder och bugningar, Nobelpriset och Nirvana för dig...!


Vi ses i Nangiala!


Kommentarer
Postat av: Linda

"Amor vincit omnia" står skrivet på min ipod. Jag tror på evig kärlek. Vad är meningen med livet annars?!

2008-12-11 @ 00:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0