Hemmavid..., och jaa, det är bra! ( :

Sitter just i detta underbara nu i det lilla köket som behagas finnas till hands hemma hos familjen Lundmark på Annelund. Samlade är jag själv, min mor och min syster. Några av världens bästa, för att inte låta allt för pretantiös ( stavas det ens så!? ^^, ). I alla fall, skönt är det, ja helt underbart faktiskt. Mer behövs inte, inget saknas mig, egentligen, inte om jag får leva just i denna stunden... Kan låta skumt, och det är det, klart det fattas mig saker. Fan, är ingen genomlycklig jävel, lugna sig nu! Men, men men men, just dessa stunder kan få mig att bli så lycklig, det blir till minnen, riktigt fina minnen. Och det enligt min mening, de fina minnena, från nu och då, som man lever för och ska leva på i det långa loppet som kallas livet!

Det tenderar att försöka bli och låta storslaget och överväldigande. Men, det är absolut inte meningen. Menningen är snarare att belysa saker ting, som att det är detaljerna och dom "små" sakerna i ens vardag och leverne som verkligen kan göra skillnad och ge ett lyckligt och härligt liv. Sen är det viktigt att poängtera, att vad som gör var och en lycklig och tillfreds, är ju inte helt oväntat olika för alla och dessutom upp till var och en. "Man är sin egen lyckas smed". Det är inte bara en klyscha, det är dessutom sant, på gott och ont.

Jag är en periodere, kan jag ärligt säga. Oftast är jag tillfreds med både att vara en periodare och vad perioderna innebär. Men ibland är det jobbigt och svårt. Då är det skönt att kunna ha deni disciplinen att sätta sig ner och reflektera. Vad är det som fattas mig? Varför är situationen som den är? Hur löser jag det detta? Inte för att det alltid är ett konkret lösbart problem som nödvändigtvis sätter käppar i hjulet.

Just denna gången, denna period, fick jag erfara att det bästa som kunde hända var att få komma hem. Hem till Mammicka, hem till syster, hem till Piteå, till vänner och bekanta, till kyla, till Korpen ( "mitt gym" ) och så vidare och  så vidare. Ni vet, såna där småsaker, men som gör sådan stor skillnad på en ens humör, livsenergi och ja, ta mig fan allt! ^^, Hela vardagen, det dagliga livet, blir helt plötsligt en dans på rosor, ( rosor utan taggar... ) så ni fattar grejen.

Så, efter 9 dagar hemmavid, hoppas jag kunna komma stark, glad och ödmjuk fylld med livskraft tillbaka till Falafelland och styra upp ett och annat! ;P

Keep updated, ( varför engelska ens...!? ^^, )

Simma lugnt!

Kommentarer
Postat av: Stenis

Hahaha, ingen kommentar om vårat numera Legendariska möte med killen som upplevde att vi var orsaken till alla problem i världen och universium? :D

2008-11-03 @ 09:36:34
Postat av: Marie

och inte hälsar du heller :/

2008-11-04 @ 19:23:02
Postat av: Madelene

kim, du glömde svänga förbi luläää;P

2008-11-04 @ 23:29:31
URL: http://mdln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0