Pitelivet, att leva livet! ^^,

"Det är hit man komm när man kommer hem...!" finns det en låt som heter, skriven och framförd av gruppen Euskefurat som givetvis har sitt ursprung från just Piteå. Jag är ingen superpatriot, jag är ingen Euskefuratfantast och inte heller Ronny Erikssonfanatiker. ( sångaren i bandet och tillika komiker samt ägare av stans stolta kulturcenter Krokodil ) Däremot är jag numera av den uppfattningen att, fan vad skönt det är att få komma hem emellanåt, att få landa och bara må gott, ta hand om sig själv och bara vara. Det är helt jävla underbart och jag njuter av varje sekund. Det är något med luften, med atmosfären ja det mesta tilltalar mig just nu, vilket var precis vad som behövdes i mitt liv just nu. En nytändning och energi. En spark i arslet, ja vad fan du nu vill kalla det!

Nu har jag som man säger, blodad tand, inför vad som komma skall. Malmoe part 2, here i come fy fan! Det kan kanske låta som att jag varit olycklig där nere. Men så är inte fallet. Däremot har jag känt mig vilsen emellanåt, ostrukurerad och lite ensam på något sjukt sätt... Har liksom hela tiden befunnit mig mitt bland människor, men inte alltid känt tillhörigheten. Mycket har berott på självförtroende och självkänsla. Men sådant kommer med tiden och infinner sig då tiden är mogen.

Och nu ta mig fan, är tiden mer än mogen. Jag hoppas och tror att resten av tiden fram till jul kommer vara grym. Är full av energi och vilja, lite full i fan känner jag mig allt! ;P Kan bli kul detta... Sen så är det faktiskt en mycket kort tid jag behöver "stå ut" denna gång, vilket kommer innebära att ytterst lite av mina eventuella motgångar kommer att bekomma mig. FUCK OFF! ^^,

Pitelivet bjöd och bjuder på allt man kan önska sig, goda vänner och bekanta, en behaglig och lättsam atmosfär, Mammickas kloka ord och underbara samtal. Ja ni vet, sådant som bara gör gott i både kropp och själ.

Nää, nu har jag svammlat färdigt för denna gång! ^^,

Simma lugnt, lev och må!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Man måste ju vara bitter någongång för att kunna uppskatta det som är betydelsefullt :) Nyttig anser jag att det är så man får lite perspektiv på tillvaron :)



Leva och må gör jag hur som helst allt ;)

Ha det bäst!

2008-11-07 @ 00:47:45
Postat av: Anna

Har du farit söderut igen? Om inte... ska vi ses i luleå imorn, lördag?! :D xx

2008-11-07 @ 17:54:47
URL: http://happyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0