Från Malmö - En pitbo!

Efter sådär 6 veckor och 8 Nutellaburkar senare gör jag så comeback med detta skrivande som bara är så kul! Kan berätta att jag bor i Falsterbo, med "societeten", det vill säga "de rika", "The fucking Others", för att uttrycka mig lite kraftfullt sådär... Delar en 50 kvm stor stuga med min sambo Caij från Uddevalla, en lirare må jag säga, bra med humor och en riktigt ungkarl. Haha, det funkar i alla fall. Är dock lite bekymrad, kan hända att jag kommer pendla ihjäl mig då jag bor 1 timma från Malmö Central vid nyttjande av buss. Annat finns inte att tillgå, inte ens Kim-Håkan cyklar de 3,5 milen till skolan!

Vidare, har kommit in någorlunda i det här med skola. Jag njuter av att pumpa in kunskap igen, är nästan som ett barn i en godisbutik gällande just den biten. Men det är knepigt ibland med föreläsningar, framförallt den nya strukturen av inlärning. Helvete, allt är ju upp till dig själv, du måste ju precis ingenting, vilket skrämmer mig! Men men, dessa I-landsproblem är överenskomliga med tanke på de problem jag fakiskt studerar i själva kursen... Insikt mina vänner, insikt. Och respekt!

Det festas en del alltså, aj aj aj. Kim-Håkan undrar om han kommer palla trycket...!? Men men, man är ju ung och fräsch, eller hur? Vi har inte härjat ännu, snarare bara kollat varandras nivå och sådär. Lärt känna varandra och gjort framsteg. Känns helt ok. Dock, jag längtar tills det första slaget, det har talats om att det ska supas under bord inom en snar framtid... Och då, mina vänner, då brukar sanningen komma fram! Den nakna, råa och oftast helt fantastiska sanningen. Yeah Yeah.

Lirar lite studentfotboll gör jag också. Fett kul, massa utbytesstudenter dära och en jävla massa kultur som möts. Bra fotboll också emellanåt, då vi förstår varandra. Det är tekniskt och går fort. Vi spelar inomhus, 5 a side, som det heter. Gymmar också en hel del, 24seven heter gymmet. Ligger precis bredvid skolan, bor där en 5-6 dagar i veckan, vi trivs med varandra! ^^,

Så mycket mer är väl inte värt att berätta med en gång, så, that's all for now, folks!

Simma Lugnt!

MVH, Kim-Håkan

Kommentarer
Postat av: Da Bear

Skönt att du trivs mannen! Vi ses i Oktober

2008-10-01 @ 17:23:31
Postat av: the queen

om du bara visste lilla Kim vad jobbet är trist utan dej! bleeh! men känns kul att nån tar sig iväg! synd som fan att jag är borta när du kommer hem, hur länge blir du`?

2008-10-01 @ 20:23:04
Postat av: Guess who

Måste ge fitnessherrn skäll, party hela tiden?

har du gått o blivit student ;)



// Future fitness coach for kim the man

2008-10-03 @ 00:22:15
Postat av: moi

Nu är det jag iaf ;P

2008-10-03 @ 09:01:00
URL: http://emelieullberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0