En dröm jag drömmer...!

Jag har en dröm faktiskt, eller så klar har jag inte bara en dröm, och nog drömmer man mest fan hela tiden...! Men, en sån där dröm som är både uppnåelig, alltså möjlig att genomföra, men ändå långsökt på något sätt. Helt seriöst skulle jag vilja sjunga och skriva låtar. Okej, sluta skratta, jag skrattar inte, men jag är röd om kinderna... För grejjen är, en helt underbar känsla sprider sig i kroppen då man får sjunga ut känslor, textar och ord som betyder någonting, som menar något och som vill någonstans! Snudd på religöst, för min del i alla fall.

Jag tog, under lite mer än ett halvår, sånglektioner hemma i Pite. Att jag inte är Idolmaterial varken för mitt utseende, sångröst/kapacitet eller har starquality är jag fullt medveten om. Men det är å andra sidan inte det jag strävar efter, eller vad det hela handlar om. Vore så himmla kul, och fränt, att få stå på en scen och förmedla lite tankar och filosofier till folk som eventuellt kan känna att de vill lyssna.

Sen att detta koncept redan har beprövats av tusentals andra "vardagsfilosofer" skrämmer mig så klart. Jag menar, jag är ju ingen Thåström, Krunegård eller Hellström direkt... Därför är det skönt att just drömma! ( : Jag fortsätter skriva i min ensamhet och hemlighet, så kanske en dag det hela duger till någonting. Och då står jag där, med ett fett genombrott som levnadsglad, allsmäktig och klok 30+ med hela Sverige som kritiker och lyssnare... Känns ändå helt OK! Jag väntar med spänning på denna dag.

"Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today!" - James Dean ( skönt att vara dramatiskt ibland )

Kommentarer
Postat av: Dan the Man

Jag tror allt att vi får ha en liten kreativ afton snart. Jag kan berätta en hemlis för dig sen, men inte här.

2009-04-08 @ 12:03:17
Postat av: Artemis

Vad är egentligen livet utan drömmar?

Absolut ingenting! Alltså, dröm på, och strunta i om dina logiska sidor säger att det är orealistiskt :)

Man klarar ALLT om man bara ger sig fan på det, ouppnåeligt är bara ännu en punkt på sträckan. Never give up! :P



Och bullar är gott, så gott... Dock är det lite illa med motivationen här, har funnit att jag för tredje dagen i rad helt "glömt" att öppna samhällsboken... Det blir att ta tag på det på söndag, tror jag. Då har jag ändå inget annat för mig, så förhoppningsvis kan jag ta mig själv samman då.



Ha det fint, kram!

2009-04-10 @ 15:28:49
URL: http://mista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0