En andra chans...!

... Kan vara guld värd! Det handlar om att lyssna till sitt inre. Inget hokus pokus eller så, bara ditt sunda förnuft. Jag tänker mig 3 sinnen som samarbetar, hjärnan (typ sunt förnuft, hjärtat men också att magkänslan kan få vara med på ett hörn? Det är inte helt min egen filosfi, jag har "snott" lite... Men så gör ju de stora tänkarna, tar av varandra, å gör bättre själv, typ! ;P Gör om, gör rätt liksom!

Med andra ord är jag nu sedermera amatörfilosof och tänkare, man tackar! Å tackar är precis vad jag gör. Under ett samtal utav många kom jag till insikt, att mitt sätt att tänka är inte det enda, men framförallt inte det bästa, långt ifrån... Denna insikten har jag snuddat vid tidigare, men då har jag skjutit undan tanken på att jag faktiskt har haft fel. Jag menar på att man ska inse sina fel å brister, det blir så mycket bättre då! Inte söka efter sina eller andra fel å brister, absolut inte, men uppmärksamma dem så man vet vad man har att jobba med liksom.

För att göra en kort historia lång, det glädjer mig att omges av medmänniskor med stora hjärtan och humanism å omtankte i plural! "När du tror att hela världen vänt dig ryggen, titta en gång till, kanske var det du som vänt ryggen mot världen..." Ibland måste man få göra det, för världen är inte alltid bästa stället att sticka in näsan i å rota runt... Men det är där man ska å bör leva det mesta av sin tid, så därav kanske kämpa något lite för att göra det bästa av situationen!

Världen, har kommer jag, pass på, som du har längtat!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0