Ett alternativt drömjobb!? ^^,

Tänk om man kunde bli erbjuden ett jobb bara så där attbropå. Vore riktigt snitsigt kan jag tycka! Då skulle jag vilja ha jobbet som vardagsfilosof. En sån där som funderar på litegranna på allt som inte känns helt okej, på sådant som är OPK / IPK ( O-politiskt korrekt alternativt Inpolitiskt korrekt, undrar vilken term som är mest korrekt!? ) I alla fall, jag skulle då ägna mig åt sådant som faktiskt intresserar mig och får mig att tänka till och undra. Typ, ska det verkligen vara så? ”Ska det vara på detta viset”!? Hur tänkte de riktigt nu!? ( Läs; INTE ALLS! ) Ja men sånt där, som bara en vanlig hederlig människa reagerar på. Allmänna orättvisor, sådant som bryter mot de Mänskliga rättigheterna i parti och minut, var och varannan dag, 24/7 och liksom varje månad hela året om! Jag skulle vilja vara ”en sån där” äckligt påfrestande åsiktpolis! En som verkligen river och sliter och vänder upp och ner på halva världsordningen. En som ställer sjuuukt jobbiga frågor, men som också kräver ett minst sagt begripliga och vettiga svar. Jag skulle vilja syna våra makthavare och överordnade, finansfolk och kändisar, inflytelserika och beslutfattare, ”tv-folk” och mediamuppar, ja allt minst sagt allt tvivelaktigt PACK som på fullt allvar tror sig stå överst i någon slags pervers ”köttmarknad*” / konsumtionssamhälle till verklighet vi tvingas leva i! ( * = betyder inte att jag kräver vegetariskt eller veganskt leverne, utan syftar på ”den andra” betydelsen! ) Ett sådant jobb skulle jag fan i mig vilja ha! Mer tankar kommer… ”The struggle continues”! Med vänlig hälsning // Kim Håkan

Kommentarer
Postat av: Artemis

Ja, allt för illa att vara vardagsfilosof verkar det ju trots allt inte vara :p



Det är problematiskt, hur man ska se på bruk/missbruk av diverse substanser. Jag har rört mig relativt mycket i de "lättare" klasserna av narkotikabruk, dvs umgåtts med människor som röker cb, tar lsd, diverse lugnande och e, men även jag har egentligen svårt att definiera vad som är en brukare och vad som är en missbrukare. Gränserna är så flytande.

Pojken är till exempel missbrukare - då han inte känner sig hel om han inte röker på. Medan jag, jag skulle fortfarande kunna klara mig utan att röka även om jag tycker att det är jobbigt lite då och då - jag är fortfarande bara en brukare, även om det är på väg åt fel håll.

Men att döma är fel väg, tror jag. Jag tror inte att vara sig den som använder narkotika eller dess omgivning är hjälpt av fördömelse - det är i alla fall min slutsats av vad jag har sett.



Rent logiskt sett så kan jag säga att det är mycket destruktivt att göra vissa saker. Jag råder definitivt vänner och bekanta att stanna borta från knark och sprit - men tyvärr så har jag inte särskilt mycket självbevarelsedrift, eller vad man ska kalla det, för egen del. Vanligtvis, om jag ska ersätta ett negativt beteende med ett positivt, så krävs det ett löfte åt någon annan för att jag ska klara av det. Har helt enkelt inget större intresse av att bevara min egen hälsa, hur knäppt det än kan låta...



Det ordnar sig, det gör det alltid :) Försöker följa A's senaste livsmotto: Go with the flow.

Ha det fint!

2009-03-30 @ 18:26:53
URL: http://mista.blogg.se/
Postat av: Stoneman

2009-04-02 @ 09:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0