Tankar inför sommar -09! ( :

Såå, efter nästan 9 månader (!?) i Falsterbo/Malmö så börjar man så smått se slutet på första året av högskolestudier. Ganska fränt kan jag tycka! Jag menar, inte fant trodde jag det om mig själ, hallå...! Är inte den mest disciplinerade och ambitiösa filuren direkt. Men men, å andra sidan är det inte så att jag glider genom livet fram på en räkmaka! Gillar fan inte räkor ens, älskar mackoar dock! I Falafelland där jag nu befinner mig, där det svenska språket har fått allvarliga skador av Danmarks påtagliga närhet, där kebab under perioder har varit någon slags basföda, där pendladet visat mig sina värsta sidor av vad människor kan med, ( "folk", läs fjortispack och andra lösa äldre "förmågor, kan fan i mig inte åka buss...!!! )

Men jag har också lärt mig en del, oväntat och riktigt kasst vore det och jag väl annars...!? Sköta ett hushåll är inte så jävla bara, men, "I'm getting there"! ^^, Träna hårt och rätt utan mina bästa vänner, har varit kämpigt och knepigt...! Är dock någorlunda nöjd med senaste tidens "drabbningar". Den frikostighet jag ibland bjuder mig själv och andra i min omgivning på är också något jag jobbar med... Ekonomin är det då närmast jag tänker på. Har jag pengar är jag givmild till tusen, typ! ^^, Men det håller inte då månaden har i regel och snitt ca 30 dar! Då kan man inte ha slut i "kistan" efter bara 7 dagar av liv och leverne med sig själv och vänner. I'm getting there!

Har även tagit ett beslut att lägga alkoholen på hyllan har jag gjort. Beslutet innefattar många faktorer men är nog ett beslut som jag känner mig jävligt nöjd med. Ekonomin har mått bra, riktigt bra. Träningen och "formen" känns numera inte tillfredställande men OK tills vidare... Och sen, har jag inte behövt vara "ärkebakis" och må som en skit i en påse från Tjernobyl på numera 14 veckor, den sista Januari! Sådant gör också gott!

Händelser och strapatser, beslut och konsekvänser, prövningar och mer eller mindre lyckade resultat gör att jag hälsar sommaren 2009 välkommen, inte riktigt riktigt ännu, men alldeles snart...!? Finns lite småfix kvar att avklara och så där. Men då "den" väl kommer, så känner jag mig ändå hyffsat förberedd för en gång skull! ( : Har jobb, har en underbar flickvän, har boende, har sommarplaner och framtidsplaner! Ska lira boll och träna kroppen! Ska må gott och underhålla knoppen! Och så vidare och så vidare...

Äro en hoppfull man inför vad som komma skall. Inte ofta man känner det inför "sommaren" egentligen!? Jag menar då att det brukar vara ovisst med om man får jobba eller inte, hur ekonomin kommer se ut, vad som ska hända och ske och så vidare. Det ända man med säkerhet brukar veta är hur mycket man ska supa och hänga på stranden... Men kom igen,"VI" är numera och bör räknas som några slags vuxna. Livet har börjat nu, på riktigt och för allt bra länge sedan. Så, jag bryter ihop, biter ihop och kommer igen. Denna sommaren kommer bara bli så jävla BRA! ^^,

Tack för så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0