En arbetsvecka.

5 dagar sen sist, en hel arbetsvecka, tiden går fort nu alltså. Har hänt en del sen sist jag skrev, kanske just därför jag inte uppdaterat. Var ledig i torsdags, Kristi Himmelsdfärd var det ju som bekant, vilket innebär en extra ledig dag mitt i allt. Det var mer än välkommet och riktigt skönt. Passade därför på att köra mitt torsdagspass på morgonen istället för kvällen. Gott så!



Googlar man en bild på vad för slags träning jag pysslar med, får man fram en sådan här. Det jag själv menar med antagonistträning är att jag tränar muskler som är i "motsats" till varandra sett till vinkel. Till exempel Chins versus stående militärpress. Mitt pass såg ut som följer:

Chins vs Sittande hantelpressar 3 set
Rodd liggande på bänk vs Stående militärpress 3 set
Baksida axlar i cablecross
Baksida axlar i maskin

Blev ett lite mindre massivt pass än vad jag brukar köra. Det var dock på sin plats. Jag är mer noga med att lyssna på kroppen nu än innan. Har en känsla av att jag vinner på det i längden. Man får inte vara lat men inte heller dumdristig. Då får jag ta hårdare tag en annan gång.

Resten av dagen fortlöpte, som man säger, smärtfritt. Blev bio med elever från skolan jag jobbar på, The Dictator såg vi. Helt okej var den. Hade inte så höga förväntningar. Inte speciellt politiskt korrekt kanske, men den var ändå hyffsat träffsäker i sina lågvattenmärken till skämt. Ger den betyget 3 av 5 faktiskt.


Passande bild från filmen, sevärd, men kanske ingen Ocars-vinnare.

Fredag fick jag lov att jobba på fritids. Alltid intressant. På kvällen kom svärmor med väninna på besök. De stannade till idag, måndag. Lördagmorgon var det dags för träning igen, denna gången tillsammans med min vapendragare i dessa sammanhang numera, Daniel N. Jag tränade ben, min vana trogen, med vatten och kaffe i magen. Laddade ordentligt kvällen innan. Passet såg ut som följande:

Gynstol, in och utsida 5 set
Baksida lår i maskin vs Frontböj 5 set
Framsida lår i maskin vs Marklyft 5 set ( blev en 1:a på 190... )
Rehabövning vs Upphopp 3 set

Blev även detta passet en smula selektivt sett till övningarna men dock utan att tumma på kvalitén. Som bekant tar marklyft både tid och kraft. Testade om ryggen håller för tyngre lyft genom en 2:a på 170 och en 1:a på 190. Har haft ryggproblem i vinter vilket gör att jag valt bort knäböj, tunga roddar och marklyft. Men det börjar bli bättre nu som sagt.


Så här såg det ut en gång i tiden, 2010 kanske (?), böjde 205 kg RAW. Förutsättningarna för detta var förutom ett riktigt hardvoregym, GYM1, ( R.I.P ), men kanske framförallt en rejäl träningspartner i Fredrik J. Sen var så klart min rygg och bål fortfarande oförstörda av oaktsamma lyft och obefintlig stretching. Nu är jag på bättringsvägen och hoppas så klart på resultat från fornstora dar. Dock gärna med min nuvarande form, snarare än dåtidens...

Vill inte bli för långrandig. Återkommer med mer onödig info och tramsiga bilder så snart anadan faller på. Håll till godo. Träna hårt och ät gott!

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Erkki

Mmm, "Träna hårt och ät gott!" Det gillas.

2012-05-21 @ 18:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0