Slowstart.

Blev en behaglig start på dagen. Hade föreberett min frukost igår kväll för att slippa stressa i morse. Det är andra kvällen i rad jag gör detta. En bra grej jag lagt mig till om jag får säga det själv. Efter ommöbleringar i schemat på skolan jag jobbar på så visar det sig att jag inte behöver göra min första arbetsinsats med elever förrän nu kl 9.25. Ibland kan det vara så himla skönt att få den tiden att bara sitta och slösurfa och "döda" lite tid. En slowstart helt enkelt.

På tal om slow start så kan man väl lugnt säga att min tilltänkta "diet" är en slowstart. Det händer inte mycket om man säger så. Fast, det beror ju helt på vad man menar med diet. Någon deff kör jag inte i den meningen att jag går ner i vikt och blir knasterhård. Däremot Äter jag strikt på veckorna och tränar hårt för att på helgen unna mig ett bakverk eller två.  Jag har tack vare detta tillvägagångssätt landat på en "stabil" vikt av knappt 85 kg. Däremot har jag blivit fylligare och starkare, vilket känns himla kul. Träningen går bra för tillfället helt enkelt!

Körde ett pass igår kväll faktiskt. Var först ute med Snäckan och gick i rask takt runt Pildammsparken, yttervarvet, som tar knappt en timme. Himla trevligt promenad, fint som tusan i parken just nu. Mycket motionärer ute också, motiverar en att själv hålla uppe tempot. Sen åt jag då jag kom hem. Sambon hade briljerat i köket. Blev en viltgryta gjord på gris men som nästan smakade älg. Respekt! Tog det lugnt en stund innan jag körde axlar framför spegeln i hallen till Snäckans stora förtjusning och glädje. Mitt största fan skulle jag tro. Haha!

Ungefär så här såg det ut igår framför spegeln, eller så inte...


Och till sommaren kör vi på detta!

Nog om detta. Träning ikväll igen är tanken. Rapport på det uppdateras vid tillfälle och lust. Lev och Må!

Over and Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0